آب معدنی بلومر
مختصری از درباره ما شرکت بلومر
دهیدراته شدن بدن باعث می شود کانال های عصبی بدن غیر فعال شوند.درنتیجه بخشی از مغز که مسئول برنامه ریز و حل مسئله است دچار چالش خواهد شد.

نوشیدن آب فقط برای رفع تشنگی نیست ، اطلاع از فوائد نوشیدن آب کافی در طول روز مقدار مصرفتان را تغییر خواهد داد

سلول های مغز برای اینکه عملکرد بهتری داشته باشند. باید بین آب و سایر ترکیبات شیمیایی تعادل برقرار باشد وقتی آب کافی نمینوشید ، این تعادل بهم ریخته و عملکرد ادراکی شما افت می کند. علاوه بر این ، دهیدراته شدن بدن باعث می شود کانال های عصبی بدن غیر فعال شوند.

درنتیجه بخشی از مغز که مسئول برنامه ریز و حل مسئله است دچار چالش خواهد شد. حالا برای اینکه درک بهتری از ارتباط  آب با عملکرد مغز داشته باشید ، برایتان میگوییم که آب رسانی کافی به بدن چگونه می تواند شما را هوشیار تر کند.

واضح تر فکر میکنید

خشکی پوست افزایش ضربان قلب و گود رفتگی چشم ها تنها بعضی از عوارض متدوال کم آب شدن بدن هستند دهیدراته شدن بدن یک علامت دیگر هم دارد که به ندرت متوجه آن می شویم:

کم آبی بر بافت های مغز تاثیر میگذارد،زمانی که شما کم آب مینوشید، مغز مجبور می شود سخت تر از شرایط عادی کارکند. در مطالعه ای معلوم شد دانشجویانی که سر جلسه ی امتحان همراه خود آب آورده بودند  بهتر از سایر دانشجوها عمل کردند.

 

افزایش سطح تمرکز

 

مطالعات اخیر نشان داده نوشیدن آب کافی شما را متمرکزتر وهوشیارتر نگه می دارد.در پژوهشی دو بازیکن در یک بازی مجازی پینگ پونگ با هم رقابت کردند;  در این بازی به جای استفاده از کنترلر، بازیکنان با هدست هایی که داشتند می توانستند توپ را با کنترل ذهن هدایت کنند. در پایان ، بازیکنی که دهیدراته بود نسبت به رقیب خود بسیار بدتر عمل کرد زیرا خسته بود و افت تمرکز داشت. ( دهیدراته بودن یعنی تشنه بودن بافت های بدن )

 

تقویت حافظه

 

آیا برای به خاطر سپردن روزمره تان مشکل دارید؟

اگر اینطور است پس باید به مصرف غذاهای مفید برای مغز اهمیت بیشتری بدهید مانند سبزیجات برگدار و ماهی . هیدراته ماندن هم از این جهت کمک قابل توجهی به شما می کند. حتی دهیدراته بودن خفیف نیز تاثیر منفی فوری در تعادل مایعات مغزی دارد. ان اتفاق می تواند بر عملکرد ادراکی تان اثر بگذارد و باعث شود در به خاطر سپردن چیز های اصلی ، یادآوری ها و ایجاد خاطرات بلند مدت دچار مشکل شوید.

پست های مرتبط