آب معدنی بلومر
مختصری از درباره ما شرکت بلومر
با شیوع ویروس کرونا به دلیل امکان درگیری ریه و کلیه ها بدن به مایعات بیشتری نیاز دارد. پزشکان توصیه میکنند از دمنوش ها و میوه ها برای تامین آب بدن استفاده شود.

با شیوع ویروس کرونا به دلیل مصرف داروها ، امکان درگیری ریه و کلیه ها و تعریق زیاد بدن به مایعات بیشتری نیاز دارد.میزان روزانه دریافتی آب بدن به طور میانگین برای یک فرد 60 کیلویی هشت لیوان است اگر فرد تب بالای 38 درجه داشته باشد 9 لیوان اگر تب و لرز و تعریق بالا داشته باشد 10 لیوان و در صورت عفونت ریه و کلیه نوشیدن  11 لیوان آب ضروری است.اما نوشیدن این میزانه آب ممکن است برای فرد دشوار باشد به همین منظور پزشکان توصیه میکنند که از انواع دمنوش ها و میوه جات و سبزیجات تازه به عنوان جایگزین استفاده شود.

در این مقاله به معرفی چند دستور خانگی تهیه نوشیدنی برای کاهش علاءم ناشی از کرونا میپردازیم:

چای زنجبیل بنوشید

دانشمندان عملکرد زنجبیل را با ایبوپروفن (یک مسکن قوی) مقایسه کرده اند. زنجبیل به کاهش درد و التهاب در بدن کمک می کند.

نحوه استفاده از آن:

چهار لیوان آب را بجوشانید و دو قاشق غذاخوری پر از زنجبیل  تازه رنده شده را در آب اضافه کنید. آب را صاف کنید تا تکه های زنجبیل برداشته شود و سپس آب را به آرامی در طول روز بنوشید.

راه دیگر مصرف زنجبیل افزودن یک قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده در چای معمولی است.

می توانید روزانه یکبار از این دارو استفاده کنید.

 

دمنوش آویشن ، مریم گلی و چای لیمو

این گیاهان را به صورت تازه با عسل ، آب و لیمو ترکیب کنید و در حالی که سرفه شما کاهش پیدا میکند می توانید راحت تر نفس بکشید. به گزارش Whole Living ، این دمنوش گیاهی ترکیبی برای مبتلایان به سرماخوردگی توصیه می شود. آویشن باعث کاهش احتقان در قفسه سینه و پاکسازی سینوس ها می شود ، در حالی که مریم گلی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

 

نحوه تهیه آن:

2 قاشق چایخوری پوست لیمو

1 قاشق چایخوری مریم گلی خشک شده

½ قاشق چایخوری آویشن خشک

آب داغ را روی این مواد بریزید ، سپس حدود 15 دقیقه بجوشانید. باقی مانده را صاف کنید ، سپس آب نصف یک لیمو و 1 قاشق غذاخوری عسل را اضافه کنید.

 

چای زردچوبه: سردرد ، درد مفاصل

زردچوبه بیشتر برای ادویه دار کردن غذاها استفاده می شود. اما این یک گیاه قدرتمند است که می تواند التهاب را در بدن کاهش دهد و درد ناشی از بیماری هایی مانند آرتریت ، فیبرومیالژیا و سردردهای شدید را تسکین دهد.

لیموناد تمشک رزماری: التهاب

لیموناد می تواند یک داروی گیاهی با ترکیبات مناسب باشد. به گفته دکتر اندرو ویل ، در واقع ، می تواند التهاب را کاهش دهد.

برای تهیه لیموناد تمشک رزماری دکتر ویل به موارد زیر نیاز دارید:

 

1 لیتر آب

¼ فنجان برگ رزماری تازه یا 1/8 فنجان

3 عدد لیمو ، ورقه شده

¼ فنجان عسل

1 فنجان تمشک

تکه های یخ

آب را بجوشانید ، سپس برگها را به مدت 10-15 دقیقه بجوشانید. برگها را صاف کرده ، عسل را اضافه کرده و هم بزنید. در آخر بقیه مواد را اضافه کرده و میل کنید.

 

احساس بهتری داشته باشید … به طور طبیعی!

توجه به این نکته ضروری است که هیچ یک از این داروهای طبیعی تضمینی برای از بین بردن بیماری شما ندارند اما با رعایت دستورات پزشک و استراحت در زمانی که دوران قرنطینه را میگذرانید، نوشیدن این چای های گیاهی قطعا کمک می کنند تا علائم را کمی تحمل پذیرتر کنید.

پست های مرتبط