تهران، خیابان بهشتی، بعدازچهارراه سهروردی، نبش کاووسی فر، پلاک 59، طبقه سوم
آب معدنی بلومر
مختصری از درباره ما شرکت بلومر
در کنار مسواک زدن و نخ دندان منظم ، نوشیدن آب یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از حفره ها و بیماری های لثه است.

می دانیم که آبرسانی به دهان چقدر اهمیت دارد. نوشیدن آب همیشه برای دندان ها و لثه مفید است. در کنار مسواک زدن و نخ دندان منظم ، نوشیدن آب یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از حفره ها و بیماری های لثه است. فقط با نوشیدن آب در طول روز می توانید از تجمع پلاک جلوگیری کرده و از مینای دندان خود محافظت کنید.

نوشیدن آب دهان شما را تمیز نگه می دارد

با شستشوی باکتری های مضر و بقایای مواد غذایی ، آب آشامیدنی با حفره ها و بیماری های لثه مبارزه می کند. نوشیدن آب برای دندان های شما مفید است زیرا دهان شما را تمیز نگه می دارد! پلاک نمی تواند در دهان تمیز و هیدراته ایجاد شود. اسیدهای پلاک ، غذا و نوشیدنی ها می توانند به مینای دندان شما آسیب برسانند ، اما نوشیدن آب اسیدها را رقیق می کند تا از دندان های شما محافظت کند. یک لیوان آب ساده می تواند باقی مانده هایی را که ممکن است باعث ایجاد لکه شوند ، از بین ببرد ، باکتری هایی که باعث بوی بد دهان می شوند را کاهش داده و از مینای دندان شما محافظت کند. هرچه آب بیشتری بنوشید ، لبخند روشن تری خواهید داشت!

 

آب آشامیدنی با خشکی دهان مبارزه می کند

خشکی دهان شرایطی است که در آن پلاک تجمع می یابد زیرا دهان به اندازه کافی بزاق تولید نمی کند. بزاق نقش مهمی در محافظت از دندان ها و لثه ها دارد. بزاق مانند آب ، بقایای مواد غذایی را شسته و با باکتری های ایجاد کننده حفره مبارزه می کند. اسید ناشی از تجمع پلاک به دندان ها آسیب می رساند و باعث ایجاد ضایعاتی می شود که می توانند به حفره تبدیل شوند ، اما بزاق به جلوگیری از حملات اسیدی از پلاک کمک می کند. مواد معدنی موجود در بزاق شما نیز به تقویت و بازسازی مینای دندان کمک می کند. بدون بزاق کافی ، دندان های شما بیشتر مستعد آسیب هستند. نوشیدن آب به هیدراته ماندن دهان و تحریک تولید بزاق کمک می کند.

 

نوشیدن آب به بازسازی مینای دندان کمک می کند

تجمع مجدد یکی دیگر از دلایلی است که نوشیدن آب برای دندان های شما مفید است. مینای دندان حتی بیشتر از استخوان های شما دارای مواد معدنی است. نوشیدن آب با مواد معدنی و فلوراید به بازسازی و تقویت مینای دندان کمک می کند.

وقتی به نوشیدن آب فکر می کنید ، انواع مختلفی وجود دارد … آب لوله کشی ، آب بطری ، آب چاه ، آب مقطر ، آب فیلتر شده توسط دستگاه تصفیه آب و آب گازدار

حال این سوال مطرح می شود که : کدام آب برای سلامت دهان و دندان بهترین است؟

آب گازدار

آب گازدار می تواند کمی اسیدی تر از لیوان معمولی شما باشد. این به این دلیل است که کربناسیون از دی اکسید کربن ناشی می شود که در دهان شما به اسید کربنیک تبدیل می شود. این همان چیزی است که به آب گازدار طعم تندی می دهد. با این حال ، به نظر می رسد که آنقدر اسیدی نیست که باعث ایجاد مشکلات واقعی شود. در تحقیقی که با آب لوله کشی و آب گازدار روی دندان ها صورت گرفت ، تفاوت قابل توجهی در فرسایش مشاهده نشد. (فرسایش چیزی است که وقتی مینای دندان شما از بین می رود و عاج زیر آن نمایان می شود) شایان ذکر است که آب گازدار که طعم دار یا شیرین شده است دیگر فقط آب معمولی با حباب نیست – و به طور بالقوه می تواند اسیدیته بالاتری داشته باشد که به دندان های شما آسیب می رساند. در مورد این موضوع ، اگر بدنبال آبی برای نوشیدن در طول روز هستید ، دندانپزشکان توصیه می کنند که آب بدون گاز باشد. این به این دلیل است که به نظر می رسد آب گازدار مشکلی عمده ایجاد نمی کند ، اما اگر بخواهید کم کم در طول روز ، هر روز سال جرعه جرعه آب گازدار بنوشید… مطمئناً اثرات نسبتاً جزئی بیشتری خواهد شد

شیر آب

 اکثر دندانپزشکان نوشیدن آب لوله کشی استاندارد را توصیه می کنند زیرا افراد می توانند از تعدادی از مواد معدنی از جمله کلسیم ، منیزیم و فسفر استفاده کنند. اما بزرگترین فایده ای که دندان از آب لوله کشی میبرد، استفاده از فلوراید است. در ایالات متحده ، بیش از 70 سال است که فلوراید طبق مقررات خاص به آب اضافه شده است. بنابراین مقدار فلوراید در آب با دقت مدیریت می شود. اگرچه فلوراید به خودی خود می تواند موضوع بحث این روزها باشد ، اما بنابر اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، نوشیدن آب لوله کشی فلوراید دار ، بروز حفره دندانی را در بزرگسالان و کودکان تا 25 درصد کاهش داده است. توجه به این نکته ضروری است که فلوراید به طور طبیعی در آب و بسیاری از منابع دیگر وجود دارد. فلوراید پوسیدگی های قبلی را بهبود نمی بخشد ، اما می تواند از شروع حفره های جدید جلوگیری کند.

آب بطری شده

دغدغه اصلی دندانپزشکان درک میزان فلوراید موجود در آب است – اگر بسیار کم باشد از ایجاد حفره دندانی جلوگیری نمی کند. اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به تغییر رنگ دندان ها شود. با آزمایش آب ، می توانید از وجود سایر مواد معدنی از جمله کلسیم ، منیزیم ، سدیم و فسفر نیز آگاهی پیدا کنید. از آنجا که آب معدنی بارها آزمایش می شود ، سطح این مواد معدنی همیشه مشخص است ، اگر تعادل خوبی از همه این مواد معدنی در آب معدنی خود داشته باشید ، این یک منبع عالی (و ارزان!) آب است که به سلامت دهان و دندان کمک می کند و از دندان ها محافظت می کند.

 

آب نمک

 

شستشو با آب نمک مزایای بالقوه زیادی دارد. این می تواند به محافظت از دندان ها و مبارزه با باکتری های بد کمک کند. امات اگر بیش از حد از نمک استفاده کنید ممکن است دهان خود را خشک کنید. این تأثیر معکوس خواهد داشت ، رشد باکتری ها را تحریک می کند و احتمالاً غشاهای مخاطی داخل دهان شما را تحریک می کند.

بسیار خوب است که 24 ساعت پس از یک جراحی کوچک دندان ، برای زخم های دهان ، گلو درد ، در صورت عدم وجود دهانشویه یا خمیردندان ،از آب نمک استفاده کنید. علیرغم خطر زیاده روی در شستشو با آب نمک ، به نظر می رسد که غشاهای مخاطی را کمتر از برخی از گزینه های دهانشویه تجاری تحریک می کند.

 

پزشکان توصیه می کنند نصف قاشق چای خوری نمک را به یک فنجان آب ولرم اضافه کرده و بیش از 4 بار در روز شستشو ندهید.

 

آب مقطر

 

مشکل اصلی دندانپزشکان در مورد آب مقطر این است که همه مواد معدنی از جمله فلوراید حذف شده است.

 

بنابراین اگرچه این گزینه به دندان ها آسیب نمی رساند ، اما برای محافظت از دندان نیز کار چندانی نمی کند. اگر آب مقطر را به علت از بین رفتن  آلاینده های آب ترجیح می دهید ، مطمئن شوید که مواد معدنی کافی از غذا ، مکمل ها دریافت می کنید.

 

 

آب گرم در مقابل آب سرد

در بیشتر موارد ، گرم یا سرد بودن آب چندان اهمیتی ندارد ، به شرطی که ساده باشد.

 

برای بیماران حساس ، آب سرد یا گرم ممکن است باعث ناراحتی شود. اگر این حالت چند ساعت بعد از نوشیدن ادامه داشت ، حتماً در ملاقات بعدی خود از دندانپزشک خود در مورد آن سوال کنید. این می تواند نشانه عقب نشینی لثه ها یا فرسایش مینای دندان باشد ، در این صورت روش ها ، تنظیم شیوه زندگی یا خمیردندان های خاصی وجود دارد که ممکن است کمک کننده باشد.

فلوراید مفید است. این ماده معدنی به طور طبیعی در آب و تعدادی از غذاها یافت می شود و بیش از 70 سال است که در آب لوله کشی در ایالات متحده استفاده می شود.

PH را در نظر بگیرید.

مسئله اصلی در نظر گرفتن میزان مصرف مایعات به طور کلی ، pH است pH متوسط ​​دهان انسان 6.3 است.در طول روز همیشه PH 5.5 یا بالاتر را دنبال کنید.

پس از نوشیدن یا خوردن هر چیزی اسیدی یا شیرین ، 30 دقیقه صبر کنید. نوشیدنی های اسیدی یا شیرین می توانند مینای دندان را به طور موقت تضعیف کنند و مسواک زدن بلافاصله بعد از آن می تواند خطر آسیب را افزایش دهد.

 

 

خلاصه

با این حال ، مواد معدنی و فلوراید معمولاً فقط در آب لوله کشی و آب معدنی یافت می شوند. آب تصفیه شده و آب بطری اغلب فاقد مواد معدنی ضروری هستند ، در حالی که آب مقطر و آب اسمز معکوس به هیچ وجه دارای مواد معدنی یا فلوراید نیستند. اگر آب تصفیه شده یا مقطر را برای خلوص آن ترجیح می دهید ، باید برای جذب مواد معدنی ضروری به دنبال راهی دیگر باشید.

پست های مرتبط