Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon

آیا وجود کلسیم در آب برای شما مفید است؟

آیا وجود کلسیم در آب برای شما مفید است؟

278  تعداد بازدید  |  دوشنبه 24 خرداد ماه 1400

بدن می تواند کلسیم موجود در آب را همانند جذب کلسیم از شیر یا سایر غذاهای غنی شده از کلسیم ، جذب کند. به همین دلیل است که نوشیدن آب می تواند به نیاز کلسیم روزانه بدن ما کمک کند



آیا وجود کلیسم در آب برای شما مفید است؟

آیا تا به حال پس از جوشاندن آب متوجه مانده سفید در داخل کتری شده اید؟ اگر داشته باشید ، جای نگرانی نیست. آن ماده سفید کلسیم است که به عنوان یک ماده معدنی محلول در آب وجود دارد. اخیراً ، تأثیرات کلسیم در آب تا حد زیادی مورد بحث قرار گرفته است. برخی استدلال می کنند که می تواند بر بدن تأثیر منفی بگذارد ، در حالی که دیگران اظهار داشتند که آب می تواند به نیاز روزانه کلسیم بدن کمک کند. آیا باید از آب با رسوبات کلسیم زیاد اجتناب کنید؟ یا اینکه نوشیدن آب با کلسیم بی خطر و حتی مفید است؟

 

کلسیم چیست؟

برای شروع ، اجازه دهید روشن کنیم کلسیم چیست و چه کاری برای بدن انجام می دهد. کلسیم یک ماده معدنی است که بیشتر توسط استخوانها و عضلات ما استفاده می شود. این بزرگترین نقش در تقویت و رشد استخوانهای ما است ، اما همچنین به تنظیم هورمون ها ، انقباضات عضلانی (کمک به قلب ما برای ضربان قلب) ، تکانه های عصبی و لخته شدن خون کمک می کند. بدن ما کلسیم ایجاد نمی کند ، بلکه فقط آن را پردازش و جذب می کند. ما فقط قادر به دریافت کلسیم از رژیم غذایی و یا مکمل های غذایی هستیم. بنابراین ، بسیار مهم است که دریافت کلسیم برای تأمین نیاز روزانه بدن به اندازه کافی باشد.

 



آیا باید این آب  را بنوشید؟

بدون اینکه متوجه آن شویم ، بدن ما روزانه مقدار زیادی کلسیم از طریق عرق ، پوست و هنگام دستشویی رفتن از دست می دهد. اگر بدن روزانه کلسیم کافی دریافت نکند ، شروع به اتکا به کلسیم در استخوان ها می کند (و آن ها را از بین می برد). در ابتدا این مسئله خیلی مهم نیست ، اما در طولانی مدت می تواند باعث ضعیف شدن استخوان ها شود ، و بیماری هایی مانند پوکی استخوان در زنان مسن یا حساسیت به شکستگی استخوان حتی پس از سقوط جزئی ایجاد کند. اگر کودکان کلسیم روزانه مورد نیاز خود را به خوبی دریافت نکنند، ممکن است در بزرگسالی به قد مناسب نرسند.

مرحله رشد که به بیشترین مقدار کلسیم روزانه نیاز دارد ، بلوغ است ، زیرا در این مرحله سریعترین رشد استخوان اتفاق می افتد. نوجوانان روزانه به 1300 میلی گرم کلسیم نیاز دارند ، در حالی که بزرگسالان 19 تا 50 ساله به 1000 میلی گرم کلسیم نیاز دارند.

 

بدن می تواند کلسیم موجود در آب سخت را همانند جذب کلسیم از شیر یا سایر غذاهای غنی شده از کلسیم ، جذب کند. به همین دلیل است که شورای تحقیقات ملی ایالات متحده گفته است که نوشیدن آب می تواند به نیاز کلسیم روزانه بدن ما کمک کند. با این حال ، مقدار کلسیم در آب بسیار کمتر از میزان کلسیم در غذاهای مقوی است. همانطور که گفته شد ، آب سخت کاملاً قادر به تأمین بخشی از کلسیم مورد نیاز بدن است.

کلسیم زمانی که آب از سنگ و خاک عبور می کند در آب جمع می شود ،این باعث می شود آب "سخت" شود. آب سخت دارای غلظت بالایی از کلسیم و منیزیم است.

در سالهای اخیر ، آب سخت توسط بسیاری از دانشمندان و متخصصان پزشکی از نظر اثرات بالقوه مضر کلسیم بر بدن مورد آزمایش قرار گرفته است ، اما این آزمایشات انجام شده نتایجی را به همراه نداشته است.

 

بنابراین ، اگر کلسیم موجود در آب ما واقعاً به نفع بدن ما است ، آیا هیچ چیز "بدی" در مورد آن وجود دارد؟ نگرانی در مورد آب سخت این است که پس از آن کلسیم روی سطوح مختلف باقی بماند. ماده سفید گچی که در کتری های خود می بینیم در لوله های خانه نیز باقی مانده یا به سطوحی که با آب تمیز می شوند می چسبد. حذف برخی از این کلسیم می تواند دردسرساز یا گران باشد.

 

بهترین آب برای شما چیست؟

ما دریافتیم که کلسیم موجود در آب برای شما مفید است ، اما چه نوع آبی باید بنوشید؟ پاسخ آسان است: آب چشمه.این آب  مملو از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است و میتواند بخشی از نیاز بدن شما به مواد معدنی را تامین کند.

آب معدنی بلومر یک از بهترین آب هایی است که می توانید بنوشید. این بطری روزانه ، از چشمه تازه و از اعماق زیر زمین می آید ، که به محافظت از آن در برابر آلودگی کمک می کند. آب چشمه آرتزین کوهسار (که آب معدنی بلومر از آن تامین میشود) از لایه های مختلف خاک عبور می کند ، و غلظت مواد معدنی بالایی را جذب می کند که طعم آن را بسیار عالی می کند ، و برای  شما بسیار مفید است.

 

 بیشتر بدانید:

 

با این کارها،  آب آشامیدنی خود و خانواده تان را از آلودگی میکروبی مصون نگه دارید

بررسی حذف آرسنیک از آب آشامیدنی

جنبه های بهداشتی آب آشامیدنی

آرتروز و نوشیدن آب

چرا نوشیدن آب در تابستان اهمیت دارد؟